Täällä kun ollaan niin olihan se Bangkok koettava! Parin vuorokauden visiitillä ehti hyvin saada hyvän katsauksen tästä ristiriitaisesta kaupungista.

Majoittautuduimme Sathon Grace hotellissa, joka sijaitsee kävelymatkan päässä Surasak-nimisen Skytrain aseman varrella. Hotellista on ilmainen tuktuk kyyti asemalle. Päätimme kuitenkin tällä kertaa skipata junan ja yrittää kävellen kohti määränpäätä joen vartta, josta pääsisimme katsomaan suurta makaavaa buddhaa. Kotvan käveltyämme iloinen tuk tuk-kuski otti meidät kyytiin ja lupasi kyyditä 10 bathilla koko jengin joen varrelle. Matka kesti jonkin aikaa ja kuskin nauruääni koveni ja hymy leveni ja meidän epäilykset heräsivät. Lopulta päädyimme johonkin pikku laiturille, josta meille tarjottiin 3000 bathilla veneretkeä joella. Taisi olla tuk tuk-kuskilla diili venefirman kanssa! Poistuimme nöyrinä ja kävelimme läpi hiukan hämärien kiinalaiskortteleiden, kunnes löysimme perille oikeaan satamaan, josta lähti  15bathin hintaan veneitä, jotka lastattiin hurjan täyteen. Onneksi pysyimme pinnalla ja pääsimme temppelialueelle, jolla riitti nähtävää ja koettavaa. Illalla ihmettelimme paikallista elämää kuninkaan syntymäpäivänä ja katumyyjien puuhia. Miian päivän kruunasi kahvit Starbucksissa, jossa tarjonta ja tunnelma oli virkistävän länsimaista ja pääsi vähän joulufiilikseenkin!

Toinen päivä olikin pyhitetty ostoksille eli aamulla heti suuntasimme todella suureen MBK - kauppakeskukseen, jossa oli tarjontaa koko päiväksi kaikille. Muovipussimäärät olivatkin päivän päätteksi melkoiset! Miikka ja Mika uskaltautuivat käyttämään räätälin palveluja. Muutama mitta ja illalla hotellillamme odotti paketti, jossa Miikalle 3 puseroa ja Mikalle pikkutakki! Melko rohkea veto, mutta ainakin takki istui hienosti!

Illalla menimme juhlistamaan Suomen itsenäisyyttä ja syömään Baiyoke-nimiseen hotelliin, jossa oli 81 kerrosta. Hiukan otti mahanpohjasta hissimatkalla ja pyörivällä parvekkeella.

Sunnuntaina palasimme rayongiin kätevästi pikkubussilla, joka kesti 2,5 tuntia ja kustansi 160bth eli 4€.

Bangkok oli hieno kokemus, josta löytyy kaikille kaikkea. Kaupunkikuva on jännittävä: pilvenpiirtäjiä, joiden välissä matalia todella ränsistyneitä asumuksia, uutta ja vanhaa... Liikenne on hurjaa, me liikuimme pääasiassa skytrainilla, jolla pääsi todella kätevästi paikasta toiseen. Yhden kerran menimme taksilla n. 2 km ja matka kesti noin tunnin, sillä liikenneruuhkat olivat illalla valtavat. Sekä skytrainit että jokilaivan olivat niin täyteen tuupattuja ettei maisemien ihailu käynyt mielessäkään!

Ja lopuksi vielä on todettava, että maailma on pieni! Miialla oli olo melko epäuskottava törmättyään työkaveriin keskellä yhtä Bangkokin suurinta ostoskeskusta!